تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

قیمت طلا و سکه، امروز 5 شهریور 1402 / بهار آزادی، در آستانه بازگشت به کانال 25 میلیون تومانی
  • سایت
  • 1402/06/05
  • 0 نظر

قیمت طلا و سکه، امروز 5 شهریور 1402 / بهار آزادی، در آستانه بازگشت به کانال 25 میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه، امروز روند متفاوتی دارد. قیمت طلای 18 عیار، اندکی کاهشی است اما سکه امامی و بهار آزادی روند افزایشی دارند. دلار هم امروز اندکی صعودی است.

قیمت طلا و سکه، امروز روند متفاوتی دارد. قیمت طلای 18 عیار، اندکی کاهشی است اما سکه امامی و بهار آزادی روند افزایشی دارند. دلار هم امروز اندکی صعودی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه پنجم شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا اندکی کاهشی و قیمت سکه امامی و بهار آزادی روند افزایشی دارند؛ هر چند هیچ کدام هنوز نتوانسته‌اند به کانال بالاتر بازگردند. امروز قیمت دلار در کانال 49 هزار تومانی، روندی اندکی افزایشی را تجربه می‌کند.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی نزولی است و دو میلیون و 297 هزار و 300 تومان معامله می‌شود؛ حدود سه هزار تومان کمتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 27 میلیون و 790 هزار تومان است؛ حدود 40 هزار تومان بیشتر از روز گذشته.روز گذشته، قیمت سکه امامی روند نزولی داشت و به کانال 27 میلیون تومانی سقوط کرد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز 86 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و 992 هزار تومان رسیده است. سکه بهار آزادی اما روز گذشته، در روندی نزولی به کانال 24 میلیون تومانی رفت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با شش هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 681 هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی، امروز 41 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به دو میلیون و 868 هزار تومان رسیده است.

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 950 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، از روز گذشته 100 هزار تومان بیشتر است. حباب نیم‌سکه نیز با 60 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و 880 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 950 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان بیشتر از دیروز است. حباب آن نیز نسبت به روز گذشته 32 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 414 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی بدون نغییر نسبت به روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز دو هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 136 هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار این روزها تغییرات شدیدی به خود نمی‌بیند و بین دو کانال 48 و 49 هزار تومانی نوسانات محدودی را تجربه می‌کند. امروز هم نرخ ارز در کانال 49 هزار تومانی اندکی روند افزایشی دارد. این احتیاط در بازار ارز به علاوه رکود فزاینده‌ای که بر اثر شرایط اقتصادی جامعه و ماه‌های محرم و صفر بر بازار طلا حاکم شده، قیمت‌ طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

این روزها، گاهی قیمت طلا و سکه راه جداگانه‌ای می‌روند اما نوسانات در این بازار هم شارپی و شدید نیست. دیروز سکه‌های تمام به کانال پایین‌تر سقوط کردند اما امروز سعی در جبران روند روز گذشته داشتند. هیچکدام تا این لحظه موفق نشدند هر چند سکه بهار آزادی شانس بیشتری برای بازگشت به کانال 25 میلیون تومانی دارد.

فعالان بازار فلز زرد کاهش روز گذشته را نیز متاثر از اخبار سیاسی ‌دانستند که امید به رفع تحریم‌ها و توافق را در میان معامله‌گران افزایش داده است. دیروز گزارش بلومبرگ در مورد توافقات نانوشته ایران و آمریکا درباره بالا رفتن میزان فروش نفت ایران در پنج سال گذشته ریتم نزولی به بازارهای مالی داد. اما اثر این اخبار سیاسی کوتاه‌مدت بود و باید دید شاخص‌های کلان اقتصادی، بازار طلا و سکه را به چه سمتی می‌برد.

در مورد پیش‌بینی‌ها از آینده قیمت طلا و سکه، گزارش پیش بینی قیمت طلا را بخوانید. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند