تلفن : 00447706923396
ایمیل : email
 افزایش حباب سکه / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۱۲ بهمن
  • سایت
  • 1400/11/12
  • 0 نظر

افزایش حباب سکه / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۱۲ بهمن

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۱ بهمن با ۱۱ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۱ بهمن با ۱۱ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۸۶ دلار و۲۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای ژانویه تاکنون بیش از دو درصد کاهش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۸۶ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

استفن اینس، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی SPI اظهار کرد: سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخهای بهره، فضای منفی‌تری برای طلا ایجاد کرده است و تصور می کنم بازار هفته جاری منتظر انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه خواهد بود. بازارها انتظار دارند اقتصاد آمریکا در ژانویه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار شغل ایجاد کرده باشد. بنابراین اگر آمار بهتر از این باشد، احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخهای بهره را تقویت می کند.

دنیای اقتصاد نوشت:

افت قیمت سکه امامی روز دوشنبه در حالی اتفاق افتاد که قیمت دلار نیز در فاز نزولی قرار داشت، به‌طوری‌که هر قطعه از این فلز گرانبهای داخلی روز گذشته به قیمت ۱۲‌‌میلیون و ۲۳۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

با توجه به اینکه روز گذشته این سکه از کاهش نرخ دلار تاثیر گرفت و افت قیمت را به‌همراه داشت، اما رشد قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی ترمزی بر ریزش هرچه بیشتر این فلز گرانبها شد.

بر این اساس لازم به ذکر است که حباب سکه امامی افزایش یافته؛ به‌طوری که ارزش ذاتی این کالا مجددا به زیر سطح ۱۲میلیون تومان نزول کرده است. عده‌‌‌‌‌‌‌‌ای از تحلیلگران بازار سکه معتقدند درصورتی‌که بهای طلای‌جهانی به سمت ۱۷۵۰‌دلار نزول کند و انتظارات کاهشی در بازار ارز همچنان باقی بماند، احتمال ریزش قیمت سکه بیشتر خواهد شد.

طلای جهانی در اوایل روز دوشنبه تحرکات افزایشی داشت. این افزایش قیمت به دلیل تلاش سرمایه‌گذاران برای جبران بخشی از ضررهای خود طی افت شدید هفته گذشته بود، به‌طوری‌که هر اونس طلا در سطح ۱۷۹۱‌دلار معامله شد.

لازم به ذکر است که کاهش شدید طلای جهانی آن‌هم به دلیل تاثیر بازار از تصمیمات فدرال‌رزرو برای کنترل تورم ایالات‌متحده آمریکا به پایین‌ترین حد طی دو هفته اخیر خود رسید و آن را در موقعیتی قرار داد که بدترین‌ ماه خود را از سپتامبر به ثبت برساند.

بر این اساس این فلز گرانبها ‌ماه گذشته را با عملکرد منفی ۱۳/ ۲‌درصد پشت‌سر گذاشت. گفته می‌شود که با پیشروی فدرال‌رزرو برای درخواست نرخ‌های بالاتر، احتمال دارد تغییرات قیمت طلا محدود شود. همچنین با ثابت‌‌‌‌‌‌‌‌تر نگه‌داشتن شاخص دلار، طلا را برای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران سایر ارزها گران‌تر می‌‌‌‌‌‌‌‌کند و می‌تواند باعث کاهش تقاضا شود.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند