تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • سایت
  • 1401/02/21
  • 0 نظر

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازارهای مالی داخلی روندی صعودی را طی کردند. در بازارهای بین‌المللی نیز بیت‌کوین و اتریوم برخلاف روز گذشته افزایشی بودند.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1401

امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازارهای مالی داخلی روندی صعودی را طی کردند. در بازارهای بین‌المللی نیز بیت‌کوین و اتریوم برخلاف روز گذشته افزایشی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای مالی امروز مسیری افزایشی را پیمودند. از آنسو در بازارهای بین‌المللی نیز بیت‌کوین و اتریوم روندی صعودی را پیمودند.

همانطور که قبلا پیش‌بینی شده بود بعد از شکسته شدن حمایت ۳۴ هزار دلار بیت‌کوین تا ۳۲ هزار دلار ریزش کرد و اگر حمایت ۳۲ هزار دلار هم از دست برود احتمالا تا ۳۰ هزار دلار ریزش می‌کنیم. حالا دعوا سر این است که آیا حمایت ۳۰ هزار دلار از دست می‌رود یا نه؟

کارشناسان پیش‌بینی‌های زیادی در رابطه با اینکه بیت‌کوین ۳۰ هزار دلار را از دست می‌دهد یا نه دارند. برخی عقیده دارند که کف قیمتی بیت‌کوین ۲۳ هزار دلار است و برخی دیگر عدد ۲۷ هزار دلار را مناسب‌تر می‌دانند.

تعداد اندکی از کارشناسان هم عقیده دارند که بیت‌کوین از ۳۰ هزار دلار بیشتر ریزش نمی‌کند. البته هفت روز پیش قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه سقوط گرد و این خبر خوبی برای بازار رمزارزها نیست. اولین کندل ماهانه بیت‌کوین زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه بسته شد.

اگرچه ما روند صعودی خوبی داشتیم اما این اتفاق مانند مهر خاتمه روند صعودی عمل می‌کند. البته نباید زیاد نگران بود. چون همه کارشناسان عقیده دارند که بازی در نهایت برای بیت‌کوین است.

بورس این هفته به صورت متعادل حرکت کرد و در نهایت با روند صعودی بسته شد. کارشناسان عقیده دارند با توجه به تورم و دیگر ابهامات اقتصادی بازار سرمایه در بلند مدت سبزپوش شود.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: دولت سیزدهم درخصوص برجام تنها خبر درمانی می‌کند یعنی شاهد یک سری خبر درمانی‌های خاص هستیم که آن هم اثر خودش را به مرور از دست می‌دهد. بازارها نسبت به اخبار برجام واکنش خاصی نشان نمی‌دهند.

این کارشناس بازار سهام ادامه می‌دهد: بورس به یک مقاومت بسیار مهم رسیده است. ولی انتظارات تورمی سهامداران با وضعیت یارانه و امثال این موارد افزایش پیدا می‌کند

وی توضیح می‌دهد: دلار گارد صعودی گرفته است و بورس نسبت به این خبر واکنش خاصی نشان نداده است. از سوی دیگر وضوع یارانه‌ها مهم است شکل اجرای پرداخت یارانه نقدی در زمان دولت‌های قبلی امتحان شده و این موضوع گردش و میزان نقدینگی افزایش یافته و دولت‌ها به مجبور به چاپ پول شده‌اند. این روش‌ها در کشور امتحان شده و درنهایت همان روش برای حذف ارز ترجیحی استفاده و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: بورس و دلار مثل فنر فشرده شده است. بازار سهام و دلار نیز همگرایی دارند اگر در حوزه این ارز اتفاق خاصی رخ ندهد؛ احتمالا مقاومت بورس تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی به راحتی شکسته می‌شود و در نتیجه کلیت بازار رشد خوبی می‌کند. بازار روند متعادل و خوبی دارد اما نقدینگی وارد بازار نشده و نقدینگی سرمایه‌گذاران در حال گردش است.

حق‌شناس خاطر نشان می‌کند: اگر انتظارات تورمی به همین شکل ادامه داشته باشد و اتفاق خاصی در حوزه برجام و قیمت دلار رخ ندهد. بورس آرام آرام روند روبه بالایی به خود می‌گیرد. سیاست‌گذار تمایل دارد بازار را سرکوب کند برای مثال عرضه‌ها توسط حقوقی‌ها شدت و قدرت می‌گیرد.

وی در نهایت می‌گوید: یک عده اقتصاد دان بودند دو سال پیش گفتند که رشد تالار شیشه‌ای عامل تورم است. نظر این کارشناسان باید در خصوص تورم و افزایش قیمت دلار ببنیم چراکه بورس مدت‌ها نزولی بود.

عبدالله مشکانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: بخشی از قیمت طلا وابسته به دلار و بخشی از آن وابسته به انس جهانی است.

او درمورد انس جهانی ادامه داد: با چاپ پولی که تاکنون آمریکا داشته قیمت طلای جهانی باید روندی صعودی را طی می‌کرد. عاملی که مانع صعود قیمت شد این است که آمریکا درحال پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی است.

مشکانی بین کرد: اگر آمریکا این سیاست پولی را ادامه دهد طلا در همین قیمت‌ها باقی می‌ماند و حتی ممکن است افت کند. البته این پیش‌بینی‌ها درصورتی است که در سیاست پولی آمریکا اتفاق جدیدی نیفتد و اخبار جنگی روسیه و اوکراین و از آن سمت د سیاست‌های چین اتفاق خاصی نیفتد.

مهدی سوری، دیگر کارشناس بازارهای مالی گفت: درصورت افزایش نرخ دلار در بلندمدت طلای داخلی نیز روندی صعودی را تجربه می‌کند.

میلاد صادقی، کارشناس بازارهای مالی درخصوص پیش‌بینی از قیمت دلار در مصاحبه با تجارت‌نیوز بیان کرد: ارزش واقعی دلار نهایتا پایان سال جاری باتوجه به نقدینگی، رشد اقتصادی و نرخ بهره رسمی نزدیک به ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان خواهد بود.

او دراین مورد ادامه داد: اما اینکه بازار چه قیمتی را می‌بیند الان نمی‌شود درمورد آن حرف زد و بستگی به فاکورهایی خارج از بازار مثل توافق وین و انتظارات تورمی دارد.

عبدالله مشکانی دیگر کارشناس بازارهای مالی گفت: همه‌چیز به برجام بستگی دارد. درحال حاضر نیز دلار کاملا تحت تاثیر برجام است و اگر خبر مناسبی از مذاکرات بیاید دلار تا نرخ ۲۵ هزار تومان پایین می‌آید و اگر این اتفاق نیفتد به‌نظر من قیمت دلار می‌تواند سقف قبلی را بشکند و بالاتر رود.

او همچنین بیان کرد: اگر قیمت دلار در همین حالت ثابت بماند نوسانات دلار در نرخ ۲۷ و ۲۸ هزار نوسان خواهد داشت.

مهدی سوری، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز دراین خصوص گفت: قیمت دلار در بلندمدت صعودی است .

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند