تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

آریزو 6 جی تی به بازار می‌آید/ معرفی پرشتاب‌ترین سدان چینی در ایران
  • سایت
  • 1402/03/16
  • 0 نظر

آریزو 6 جی تی به بازار می‌آید/ معرفی پرشتاب‌ترین سدان چینی در ایران

طبق اعلام مدیران خودرو، این شرکت قصد دارد طی ماه‌های آینده نسخه جدیدی از آریزو 6 را با نام آریزو 6 جی تی وارد بازار کند. درصورت تولید این خودرو با مشخصات اعلامی، پرشتاب‌ترین سدان چینی به بازار خواهد آمد.

طبق اعلام مدیران خودرو، این شرکت قصد دارد طی ماه‌های آینده نسخه جدیدی از آریزو 6 را با نام آریزو 6 جی تی وارد بازار کند. درصورت تولید این خودرو با مشخصات اعلامی، پرشتاب‌ترین سدان چینی به بازار خواهد آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آریزو 6 در ابتدای ورودش به بازار، به‌عنوان فیس‌لیفتی از آریزو 5 شناخته می‌شد. حال اما مدیران خودرو قصد دارد نسخه جدید را با ظاهر و مشخصات فنی متفاوت‎‌تر تحت برند فونیکس و با نام آریزو 6 جی تی، وارد بازار کند.

در واقع این سدان، فیس‌لیفت آریزو 6 پرو محسوب شده که در چین با نام آریزو 5 پلاس شناخته می‌شود و با ورودش به بازار ایران، رقیبی مستقیم برای KMC J7 کرمان موتور به شمار می‌آید.

طبق اخبار منتشر شده، آریزو 6 جی تی قرار است با پیشرانه تیگو 8 پرو در بازار کشور عرضه شود.

این پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر، با تکنولوژی TGDI قادر به تولید حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور بوده که از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (WDCT) وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌ها دارد.

معمولا سدان‌های چینی که در بازار کشور وجود دارند، حداکثر قدرت تولیدی‌شان به حدود 150 اسب‌بخار می‌رسد و درصورتی که آریزو 6 جی تی با این پیشرانه عرضه شود، به یکی از پرقدرت‌ترین سدان‌ها در بین مونتاژی‌های کشور مبدل می‌شود.

به‌طوری که طبق اعلام کارخانه، شتابی معادل با 6.8 ثانیه خواهد داشت که رقم بسیار خوبی است. البته تمامی اعداد و ارقام اعلامی تا زمانی که خودرو به‌صورت تولید انبوه در اختیار مشتری قرار نگرفته و تست نشده باشد، قابل اعتماد نخواهند بود.

سدان کامپکت آریزو 6 جی تی، طراحی خشن‌تر و اسپرت‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خود تجربه کرده است.

وقتی که به بخش جلویی این خودرو دقت کنید، شما را یاد طراحی لکسوس LX570 های نسل جدید می‌اندازد. چراکه طراحی بسیار بزرگ جلوپنجره و حتی دی‌لایت چراغ‌ها، شباهت بسیاری به این شاسی‌بلند ژاپنی دارد.

از نمای جانبی، همان خطوط طراحی آریزو 5 را مشاهده می‌کنیم. البته چراغ‌های برآمده عقب به‌همراه رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، اندکی آن‌را متفاوت‌تر از برادران خود نشان می‌دهد.

آریزو 6 جی تی مجهز به آپشن‌هایی همچون کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، هشدار برخورد از عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو است.

البته آپشن‌های فوق مربوط به نسخه‌های موجود در بازار چین بوده و احتمالا تعداد این امکانات در مرحله مونتاژ، کم یا زیاد شود.

شرکت فونیکس که زیرمجموعه مدیران خودرو است، فعلا برنامه‌ای مبنی بر عرضه آریزو 6 جی تی اعلام نکرده اما این خودرو در بازار چین و با پیشرانه ضعیف‌تر، قیمتی بین 79 هزار و 900 تا 109 هزار و 900 یوآن دارد.

با نرخ فعلی تبدیل یوآن به دلار، قیمت آن چیزی در حدود 11 هزار و 220 دلار تا 15 هزار و 430 دلار خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند