تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

لیست جدید قیمت خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه + جدول
  • سایت
  • 1402/03/03
  • 0 نظر

لیست جدید قیمت خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه + جدول

پس از جلسه مونتاژکاران و شورای رقابت که شب گذشته در وزارت صمت برگزار شد، سرانجام آن‌ها بر سر لیست جدید قیمت خودروهای مونتاژی به توافق رسیدند. اما این محصولات در سامانه یکپارچه با چه نرخی عرضه می‌شوند؟

پس از جلسه مونتاژکاران و شورای رقابت که شب گذشته در وزارت صمت برگزار شد، سرانجام آن‌ها بر سر لیست جدید قیمت خودروهای مونتاژی به توافق رسیدند. اما این محصولات در سامانه یکپارچه با چه نرخی عرضه می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای ضوابط قیمت‌گذاری و فروش خودروهای مونتاژی را به شرکت‌های خصوصی اعلام کرد. پس از جلسه شب گذشته، 31 اردیبهشت 1402، که شرکت‌های خودروسازی با شورای رقابت در وزارت صمت برگزار کردند، قرار شد مصوبه شورا به اجرا گذاشته شود.

گرچه قرار است خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه شوند، اما در حال حاضر از 13 خودروی مونتاژی سه خودرو در شورای رقابت کشف قیمت نشده‌اند.

در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه چهار مونتاژکار حضور دارند که در ادامه فهرست کامل قیمت‌های اعلامی آن‌ها در جدول‌های جداگانه آمده است.

لاماری ایما جدیدترین محصولی است که به طرح سامانه یکپارچه خودرو اضافه شده است. طبق آخرین اعلام، این محصول در سامانه یکپارچه با قیمت قطعی کارخانه‌ای یک میلیارد و 556 میلیون تومان و با موعد تحویل 90 روزه به دست مشتریان می‌رسد. لاماری ایمای صفر، امروز، 1 خرداد 1402، در بازار در محدوده دو میلیارد و 220 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

متقاضیانی که حساب وکالتی آن‌ها تکمیل است تا ۴ خرداد ماه می‌توانند نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند. گفتنی است که شورای رقابت هنوز قیمت جدیدی برای این خودرو اعلام نکرده و احتمال تغییر قیمت آن وجود دارد.

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است. همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

همچنین نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند.با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

برای مطالعه بیشتر صفحه طرح های فروش خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند