تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

نمایش خودروهای وارداتی کیا در تهران/ کدام خودروها به نمایش درآمدند؟
  • سایت
  • 1401/11/05
  • 0 نظر

نمایش خودروهای وارداتی کیا در تهران/ کدام خودروها به نمایش درآمدند؟

خودروهای وارداتی کیا سرانجام پس از حدود شش سال ممنوعیت واردات، در تهران رؤیت شد و روز گذشته تعدادی از مدل‌های آن به نمایش درآمد.

تجارت نیوز > بازار > اخبار خودرو

خودروهای وارداتی کیا سرانجام پس از حدود شش سال ممنوعیت واردات، در تهران رؤیت شد و روز گذشته تعدادی از مدل‌های آن به نمایش درآمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اینجا جاده مخصوص کرج است. جایی که خودروسازان و مونتاژکاران چینی طی سال‌ها ممارست توانستند انحصار بازار خودروهای خارجی را در اختیار بگیرند. از حدود شش سال پیش که واردات خودرو به کشور ممنوع شد، بازار ایران تنها رنگ خودروهای تولید داخل و چینی را به خود دیده بود. اما حالا نخستین خودروهای وارداتی کیا از کره جنوبی به «جاده مخصوصی‌ها» رسید.

پس از سال‌ها، این اولین محموله خودروهای کره‌ای است که به کشور می‌آید. 22 دستگاه خودرو کیا که ماه پیش وارد مرزهای کشور شدند، دوشنبه شب، سوم بهمن 1401، به تهران رسیدند و در شو روم نمایندگی خود، یعنی کوشا خودرو به نمایش درآمدند.

خودروهای وارداتی هنوز کشف قیمت نشده‌اند. شرکت کوشا خودرو اعلام کرد که هنوز سازوکار قیمت‌ پایه این خودرو در بورس کالا مشخص نشده است. اما زمزمه‌هایی مبنی بر تعیین قیمت پایه 700 میلیون الی 800 میلیون تومانی این خودروها به گوش می‌رسد که البته هنوز به تایید شرکت کوشا خودرو نرسیده است. البته باید اشاره کرد که این قیمت تنها برای قیمت پایه است و قطعا قیمت تمام‌شده این خودروها در بورس کالا به احتمال فراوان بالاتر خواهد بود.

باید خاطرنشان کرد که با توجه به تیراژ بسیار پایین واردات خودرو، نحوه غیرمعقول عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا و در نهایت وضعیت نابسامان قیمت دلار چشم‌انداز مناسبی برای قیمت این خودروها قابل تصور نخواهد بود و با توجه به سازوکار وزارت صمت برای عرضه این خودروها، قیمت نهایی هیچ عنوان اقتصادی نخواهد شد.

آن‌گونه که کارشناسان عقیده دارند، قیمت این خودروها از یک میلیارد و 500 میلیون تا سه میلیارد تومان نیز می‌رسد. اما باید به یاد داشت که این خودروها در سه تیپ عرضه خواهند شد و به نظر می‌سد تنها نسخه استاندارد آن‌ها با چنین قیمتی به فروش می‌رسند و ممکن است نسخه‌های فول آپشن حتی با قیمت بالاتری عرضه شوند.

برای مطالعه بیشتر، خبر کدام محصولات هیوندای به بازار می‌آیند؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند