تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

معاملات مسکن به کما رفت
  • سایت
  • 1401/07/08
  • 0 نظر

معاملات مسکن به کما رفت

طی دو ماه گذشته معاملات مسکن در بازار قفل شد. کاهش چشمگیر معاملات مسکن نشان از افزایش رکود تورمی در بازار دارد.

طی دو ماه گذشته معاملات مسکن در بازار قفل شد. کاهش چشمگیر معاملات مسکن نشان از افزایش رکود تورمی در بازار دارد.

الهام صمدزاده/ به گزارش تجارت‌نیوز، بازار مسکن در شش ماهه اول سال جاری با تعمیق رکود تورمی همراه بود. رفتار معامله‌گران با تغییر عجیبی همراه بود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران ملکی به امید دست‌یابی به سود بیشتر تا مشخص شدن نتیجه برجام از خرید خانه منصرف شدند و خرید خود را به زمان مناسب تر موکول کردند.در این میان برای گردش سرمایه خود برخی از سرمایه‌گذاران بخشی از ثروت خود را به کشورهای همسایه هدایت کردند.

از طرف دیگر متقاضیان مصرفی هم در دو ماه گذشته نتوانستند پای معاملات بیایند، چرا که بانک ها از پرداخت به موقع وام مسکن شانه خالی کردند. این دسته از خریداران هم امید داشتند تا قیمت در بازار مسکن با کاهش همراه شود، اما با طولانی شدن روند مذاکرات و دلسرد شدن به نتیجه آن ، بازار مسکن سعی دارد تا از انجماد معاملات خارج شود.

با نگاهی اجمالی به وضعیت معاملات مسکن در شش ماهه اول سال می‌توان به این مهم دست یافت که به طور کلی روند موجود در بازار مسکن در افزایش معاملات فسخ شده نقش بسزایی داشت.

بزرگ متراژها از بازار معاملات مسکن طرد شدند. بنا به گزارش مرکز آمار ۵۲ درصد از معاملات مسکن در مرداد ماه شامل خانه های کمتر از ۸۰ متر بودند، این در حالی است که بزرگ متراژها اقبال چندانی در روند معاملات نداشتند.

از سوی دیگر باید یادآور شد به دلیل افزایش قیمت و همچنین تغییر رویه زندگی مردم بزرگ متراژ ها بیشتر مورد اقبال سرمایه‌گذاران است.

خانه‌های قدیمی در این شرایط با متقاضیان بیشتری مواجه شد، چرا که این نوع خانه ها با وام متنوع‌تری همراه هستند. بنابراین افزایش تقاضا برای خانه های قدیمی در چند ماه اخیر بیشتر شده است. هرچند باید یادآور شد که خرید خانه‌های قدیمی با مشکلات متعددی همراه خواهد بود.

اعتراضات اخیر معاملات مسکن را قفل کرد

متاسفانه طی چند روز اخیر معاملات مسکن به دلیل اعتراضات قفل شد . برخی از مشاوران املاک در چند روز گذشته حتی حاضر به نشان دادن فایل های فروش خود نشدند.
پیش‌بینی می شود معاملات مسکن در نیمه دوم سال جاری متفاوت باشد و رونق هر چند اندک در بازار مسکن را شاهد باشیم.

در پایان یادآور شد که با منتفی شدن برجام انتظار می‌رود که معاملات مسکن در ۶ ماهه دوم سال با رونق همراه شود، در چنین شرایطی خیز دوباره قیمت در این بازار چندان دور از ذهن خواهد بود. همچنین متقاضیان مصرفی مجبور هستند به قیمت‌های بالا تن دهند و پای معامله بیایند.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند