تلفن : 00447706923396
ایمیل : email
 پیش‌بینی قیمت لیر ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
  • سایت
  • 1400/11/11
  • 0 نظر

پیش‌بینی قیمت لیر ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

قیمت لیر ترکیه امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در ساعات پایانی معاملات رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد و به محدوده دو هزار و ۷۰ تومان رسید.

قیمت لیر ترکیه امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در ساعات پایانی معاملات رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد و به محدوده دو هزار و ۷۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه قیمت لیر ترکیه در ساعات پایانی معاملات رشد ۰٫۴۹ درصدی داشت و به قیمت دو هزار و ۷۰ تومان رسید.

هر لیر ترکیه در روز مشابه شش ماه گذشته، یعنی ۱۰ مرداد ماه با رقم سه هزار و ۲۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز افزایش ۳۱٫۴۵ درصدی معادل ۹۵۰ تومانی را تجربه کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، پس از انتشار آمارهایی که نشان می‌داد نرخ تورم این کشور در سال گذشته میلادی به ۳۶.۱ درصد رسیده بود، رئیس سازمان آمار دولتی ترکیه را برکنار کرد.

اخراج اردال دینچر، در ادامه اخراج‌های اقتصادی اردوغان است که از جولای ۲۰۱۹ تاکنون، ۳ رئیس بانک مرکزی را برکنار کرده است.

رقم تورم سال ۲۰۲۱ که توسط دینچر منتشر شد، هم طرفداران دولت و هم مخالفان را خشمگین کرد.

رئیس جمهور ترکیه، به‌طور خصوصی از آژانس آمار این کشور به دلیل انتشار آمارهایی که نشان‌دهنده ضعف اقتصادی ترکیه است انتقاد کرد و آن را اغراق ‌آمیز خواند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ۲۰ دسامبر اقداماتی برای توقف روند سقوط ارزش این ارز اتخاذ کرد و ارز ترکیه از آن زمان نسبتاً ثابت مانده‌است.

بانک مرکزی ترکیه لیر را در مرکز سیاست خود قرار داده و از آن حمایت می‌کند.

با وجود این موضوع ادوغان از سیاست‌های خود عقب‌نشینی نکرده است، نرخ بهره بانکی همچنان کاهشی باقی می‌ماند.

از سوی دیگر کاهش نرخ تورم، کاهش ارزش لیر را در پی داشته است.

کارشناسان اقتصادی-سیاسی می‌گویند که اگر دولت ترکیه سیاست‌های خود را تغییر ندهد، ارزش لیر روند نزولی به خود می‌گیرد.

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند