تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

قیمت لیر امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۱/ ترکیه به دنبال ساخت سدی دیگر بر روی دجله
  • سایت
  • 1401/04/21
  • 0 نظر

قیمت لیر امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۱/ ترکیه به دنبال ساخت سدی دیگر بر روی دجله

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۲۱ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۱۰۳ تومان کاهش همراه بود.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1401

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۲۱ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۱۰۳ تومان کاهش همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۲۱ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۶۲۱ تومان و کمترین قیمت ۱۶۲۱ تومان است.

به نقل از فارس، کمیته منابع آبی پارلمان عراق از عزم ترکیه برای ساخت سد بزرگی دیگر به نام «الجزیره» بر روی رود دجله خبر داد.

«ثائر مخیف الجبوری» رئیس کمیته منابع آبی پارلمان عراق امروز (دوشنبه) خبر داد که ترکیه قصد ساخت سد بزرگی بر روی رود دجله دارد که این سد، عراق را از آب دجله محروم خواهد کرد.

به نوشته وبگاه صوت العراق، او با بیان این که نام این سد الجزیره (به ترکی: سیزری) است، از آن چه «سکوت دولت عراق» درباره سیاست سدسازی ترکیه، می‌خواند، به شدت انتقاد کرد.

او افزود: «سدی که ترکیه قصد ساخت آن را دارد؛ برای آبیاری و از خطرناک‌ترین سدهاست و در صورت ساخت یک قطره آب هم از ترکیه وارد عراق نخواهد شد، به طوری که قرار است برای آبیاری زمین های کشاورزی ترکیه مورد استفاده قرار گیرد.»

به گفته الجبوری، این سد در ۳۵ کیلومتری مرز عراق ساخته خواهد شد و خطر بزرگی برای عراق دارد و با این حال هیچ تحرکی از جانب دولت بغداد برای مقابله با ایران موضوع وجود ندارد.

رئیس کمیته منابع آبی پارلمان عراق در ادامه استفاده از ابزار تبادلات تجاری برای مقابله با ترکیه را اشتباه خواند و گفت که این کار بهانه ساخت سد را به این کشور می‌دهد و به جای آن باید از مسیر قوانین بین‌المللی و مجرای دیپلماتیک وارد عمل شد.

او هشدار داد که در صورت ادامه سکوت در قبال ساخت این سد، ترکیه می‌تواند در عرض یک سال کار ساخت را به پایان برساند.

پیشنهاد ساخت این سد در می ۲۰۰۸ داده شد و در ۱۵ می ۲۰۱۴ کارهای مناقصه ساخت سد انجام و یک شرکت ترکیه‌ای کار ساخت را در دست گرفت. گفته می‌شود این سد قادر به تولید ۲۴۰ مگاوات برق و آبیاری ۱۲۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف خود است.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند