تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • سایت
  • 1401/02/28
  • 0 نظر

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی با ۱۲ تومان کاهش به رقم ۲۵۶۲۹ تومان رسید. بازارهای طلا و سکه نیز مسیری کاهشی را پشت سر گذاشتند.

امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی با ۱۲ تومان کاهش به رقم ۲۵۶۲۹ تومان رسید. بازارهای طلا و سکه نیز مسیری کاهشی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بعد از افت ۱۱ هزار و ۴۶ واحدی روی رقم یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد قرار گرفت. از آن سو قیمت دلار صرافی ملی با کاهشی نسبی همراه بود و بازار طلا و سکه روندی کاهشی را پشت سر گذاشت.

اگرچه ممکن است که بیت‌کوین از این هم بیشتر ریزش کند اما کارشناسان عقیده دارند که با توجه به داده‌های آماری، همین حالا هم بیت‌کوین کمتر از ارزش واقعی خود قیمت دارد.

یک تحلیلگر بازار رمزارزها که به نام DonAlt شناخته می‌شود عقیده دارد که بیت‌کوین در سه ماه آینده برای یک حرکت صعودی آماده می‌شود. چون این ارز دیجیتال کف‌های خوبی ساخته و دامیننس بیت‌کوین هم به محدوده قابل قبولی برای رشد رسیده است.

البته این تحلیلگر احتمال ریزش بازار را نادیده نگرفته است. او در جلسه استراتژی خود گفت: احتمال اینکه بیت‌کوین یک ریزش بزرگ در پیش داشته باشد بسیار زیاد است. اما بعید نیست که ناگهان روند تغییر کند و تا ۵۸ هزار دلار رشد کنیم.

در پایان معاملات بورس، مروز شاخص کل بعد از افت ۱۱ هزار و ۴۶ واحدی روی رقم یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد قرار گرفت  همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰٫۶۹ درصدی مواجه شد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس در بلند مدت مثبت است.

او افزود: چند مولفه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده اثر دارد. در وهله نخست باید سودآوری صنایع پالایشی مشخص شود. همچنین شایعه شده که این صنعت بدون توجه به قیمت‌های روز و به صورت علی‌الحساب صورت مالی خود را منتشر می‌کند اگر این موضوع عملی شود ممکن است وضعیت کلی بورس را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در بازار طلا باوجود اینکه شاهد کاهش اونس جهانی به دنیال اتخاذ سیاست‌های انقباضی فدرال رزو بودیم در بازار طلا و سکه و طلای آب‌شده داخلی روندی صعودی را پشت سر گذاشتیم.

او دراین مورد توضیح داد: این موضوع از افزایش قیمت دلار در کشور نشات می‌گیرد.  مادامی که شاهد افزایش قیمت دلار در بازار داخلی هستیم طلای داخلی نیز روندی صعودی را طی می‌کند.

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز بیان کرد: به نظر من اونس جهانی در میان‌مدت برخلاف بقیه بازارها که به‌خاطر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره روند نزولی گرفتند روندی صعودی و دراین صورت طلای داخلی رشدی بیشتر از دلار را خواهد داشت.

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز بیان کرد: اگر انس جهانی افزایش پیدا کند طلای داخلی رشدی بیشتر از دلار خواهد داشت.

محبی درخصوص روند اخیر دلار بیان کرد: افزایش قیمت کالاهای مصرفی مخصوصا مواد غذایی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اخباری که از احتمال افزایش قیمت در بخش‌های مختلف وجود دارد انتظارات تورمی را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: انتظارات تورمی خود یکی از عواملی است که می‌تواند در شکل‌گیری تورم نقش اساسی داشته باشد، بنابراین موضوعاتی که پیش‌تر به آن اشاره شد باعث می‌شود مردم به دنبال این باشند تا دارایی‌های خود را به دارایی‌هایی امن‌تر تبدیل کنند. این موضوع که دلار در روزهای اخیر افزایش داشته برگرفته از عواملی است که انتظارات تورمی افراد را در جامعه افزایش داده است.

محبی بیان کرد: انتظار می‌رود درصورتی که اقدامات اصلاحی توسط دولت صورت انجام شود قیمت دلار کاهشی شود.

این کارشناس درمورد تاثیر بازار جهانی نیز گفت: در بازارهای جهانی با توجه به سیاست‌های شدید انقباضی فدرال رزرو شاهد افزایش ارزش دلار در جامعه جهانی هستیم و این افزایش به ایران هم تسری پیدا می‌کند.

او بیان کرد: بنابراین دو مسئله مهم در افزایش قیمت دلار تاثیرگذار بوده؛ افزایش اننتظارات تورمی در جامعه و افزایش قیمت دلار در سطح جهانی.

محبی پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود این روال در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد نوسان قیمت ارز باشیم. مگر اینکه دولت به ارائه راهکار‌های نهایی و اساسی دست بزند تا نرخ را کنترل کند. تنها راه جلوگیری از افزایش دلار درحال حاضر اقدامات اصلاحی دولت است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند