تلفن : 00447706923396
ایمیل : email

کاهش قیمت در تمام فلزات گرانبها/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
  • سایت
  • 1401/02/28
  • 0 نظر

کاهش قیمت در تمام فلزات گرانبها/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

طی معاملات امروز ۲۸ اردیبهشت قیمت انواع فلزات گرانبها کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۱۸ تومان اعلام شد.

طی معاملات امروز ۲۸ اردیبهشت قیمت انواع فلزات گرانبها کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۱۸ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۸ می) در حالی کاهش یافت که دلار اندکی بهبود یافت و فشار بر شمش‌های قیمت دلاری همراه با بازدهی خزانه‌داری و موضع تهاجمی رئیس فدرال رزرو آمریکا نسبت به تورم افزایش یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۲۰ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۵۰ سنت کاهش یافت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX اظهار کرد: طلا از پایان هفته گذشته در حال تثبیت بوده است اما جهت کلی کاهش یافته و به حدود ۱۷۵۰ دلار رسیده است و سوال اینجاست که آیا شتاب برای رسیدن به آن ایجاد خواهد شد.

دلار پس از کاهش سه جلسه‌ای افزایش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیگر افزایش داد.

اسپیواک گفت: طلا بر نرخ‌ها و چشم‌انداز سیاست پولی به ویژه در ایالات‌متحده متمرکز است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه متعهد شد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است افزایش می‌دهد تا از افزایش تورمی که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از افزایش شدید در جلسه قبل ثابت ماند و به تقاضا برای طلای با بازده صفر آسیب زد. فدرال رزرو در سال جاری نرخ سیاستی خود را سه چهارم درصد افزایش داده است و در مسیر افزایش مجدد آن با افزایش نیم درصدی در دو نشست بعدی خود در ژوئن و جولای است.

اگرچه شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما شمش به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه حساس است که هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱.۴۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۴۵ دلار و ۳۷ سنت رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۲۰۳۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز برای فروش ۲۵ هزار و ۶۴۲ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۸۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۲۴ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۱۲۷ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۴۸ تومان است.

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۱۸ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :


پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند